X
تبلیغات
پیام امام حسین(ع)

پیام امام حسین(ع)
مطالب مذهبی ، عرفانی و تشریح پیام رسولان خدا 

فلسفه تحريم آميزش جنسى در ايّام عادت چيست؟

 

آميزش جنسى با زنان در چنين حالتى علاوه بر اين كه تنفرآور است زيانهاى بسيار به بار مى آورد كه طب امروز نيز آنرا اثبات كرده است، از جمله احتمال عقيم شدن مرد و زن، و ايجاد يك محيط مساعد براى پرورش ميكرب بيماريهاى آميزشى، چون سفليس و سوزاك و نيز التهاب اعضاى تناسلى زن، و وارد شدن مواد حيض كه آكنده از ميكربهاى داخل بدن است در عضو تناسلى مرد، و غير اينها كه در كتب طب موجود است، لذا پزشكان، آميزش جنسى با چنين زنانى را ممنوع اعلام ميدارند.

ريزش خون حيض مربوط به احتقان عروق رحم و پوسته پوسته شدن مخاط آن است، تخمدان نيز در عمل احتقان با عروق رحم هم آهنگى مى كند.تقريباً مقارن قاعده گى نطفه زن از لوله اى بنام شيپور «فالپ» عبور و وارد رحم مى شود تا در صورت ورود نطفه مرد مشتركاً توليد جنين كند.

«ترشح خونى» مزبور ابتداء نامنظم و بى رنگ بوده ولى به زودى منظم و قرمز مى شود و در اواخر مجدداً كم رنگ و نامرتب مى گردد.

اصولاً خونى كه به هنگام عادت ماهيانه دفع مى شود خونيست كه هر ماه در عروق داخلى رحم براى تغذيه احتمالى جنين جمع مى گردد، زيرا مى دانيم رحم زن در هر ماه توليد يك تخمك مى كند، و مقارن آن عروق داخلى رحم بعنوان حالت آماده باش براى تغذيه نطفه، مملو از خون مى شود، اگر هنگاميكه تخمك از لوله بنام شيپور «فالپ» عبور و وارد رحم مى شود، اسپرماتوزئيد كه نطفه مرد است در آنجا موجود باشد تشكيل جنين مى دهد و خونهاى موجود در عروق صرف تغذيه آن مى گردد، در غير اين صورت خونهاى موجود بر اثر پوسته پوسته شدن مخاط رحم و شكافتن جدار رگهاى رحم بصورت خون حيض از رحم خارج مى شود، از اين سخن روشن مى شود كه چرا آميزش جنسى در اين حال زيان آور و ممنوع است، زيرا رحم زن در موقع تخليه اين خونها هيچ گونه آمادگى طبيعى براى پذيرش نطفه ندارد و به همين دليل از آن صدمه مى بيند.


موضوعات مرتبط: حرام و حلال خدا
[ پنجشنبه 14 آذر1387 ] [ 1:38 قبل از ظهر ] [ ع م ج دزایی ]

زنا چیست ؟

 

قال الله : (سوره نور، آيه 2) زن و مرد زناكار را صد تازيانه براى تنبيه و مجازات بزنيد.


شرح كوتاه :

از گناهان كبيره يكى زناست كه شخص بخاطر غلبه شهوت و نداشتن ايمان با بى پروائى به ناموس مردم تجاوز مى كند.زنا، موجب كم شدن رزق و زود آمدن اجل مى شود و در قيامت زناكار به بدى حساب و سخط خداوندى دچار مى گردد.  قاتلان انبياء همانند يحيى پيامبر و اولياء الهى همانند امام حسين عليه السلام اكثرا زنازاده بودند و اين ثمره دعوت شيطان به مرد و زن است كه به چنين گناهى دچار مى شوند. حضرت عيسى به حواريين فرمود: حضرت موسى به امتش گفت زنا نكنيد، من مى گويم فكر زنا نكنيد.

احادیث در مورد زنا :

پيغمبر اکرم (ص) فرمود : زنا را شش پيامد است که سه از آنها در دنيا دامنگير آدمی می شود و سه ديگر در آخرت ، آن سه که در دنيا باشد آن است که نور صورت را می برد و روزی را قطع می کندو به فنا و نابودی شخص می شتابد . و آن سه که در آخرت پيش آيد : خشم خداوند و سنگينی حساب و جاويد بودن در آتش دوزخ است . و از آن حضرت نقل شده که فرمود : هر کسی که با زنی مسلمان يا يهودی يا مسيحی يا مجوسی خواه آزاد باشد يا کنيز زنا کند و بی توبه از دنيا برود خداوند سيصد در از دوزخ به قبرش بگشايد که مار و عقرب و اژدهاهای دوزخ از آن درها به قبرش در آيند و مدام بسوزد تا قيامت بپا گردد و چون روز قيامت از قبر در آيد مردمان از بوی گندش به رنج آيند و او را به کار زشتش بشناسن تا رمان رسد که او را به دوزخ برند .

از حضرت صادق (ع) روايت شده که يعقوب به فرزندش فرمود : ای فرزندم زنا مکن که اگر پرنده زنا کند پرش بريزد.  از امام صادق (ع)  سؤال شد آيا مسلمان زنا می کند ؟ فرمود : آری ولی مسلمان چون فريب خورد زود توبه کند. در حديث ديگر آمده که از آن حضرت سؤال شد چرا زنا حرام است ؟ فرمود : به جهت مفاسدی که بر آن مترتب است مانند به هدر رفتن اموال ارث و گسيخته شدن روابط نسب و خويشاوندی و اينکه کسی پدر خود را نشناسد ، و بر چيده شدن محيط انس و الفت خانوادگی ...

از امام صادق (ع) رسيده که فرمود : زنازاده را نشانه هائی است : يکی دشمنی با ما اهلبيت ، دوّم علاقه زياد به زنا ، سوّم سبک شمردن دين ، چهارم بد حضوری با مردم . و کسی که با برادران دينی بد حضور و بد برخورد بود يا نطفه پدرش نباشد يا مادرش ردر حال حيض به وی باردار شده .

اميرالمؤمنين (ع) فرمود : دروغ می گويد کسی که خود را حلال زاده می داند و در عين حال زنا را دوست دارد .

سلمان فارسی گفت : کسی که موی سفيد در سر و رويش پديد آمده باشد و زنا کند خداوند در قيامت به وی نظر نکند .

حکایت :

پنج نفر را نزد عمر آوردند كه زنا كرده بودند، عمر امر كرد كه به هر كدام ، حدى اقامه شود. اميرالمؤ منين حاضر بود و فرمود: اى عمر! حكم خداوند درباره اينها اين نيست كه گفتى ! عمر گفت : شما درباره اينها حكم كن و حد اينها را خود جارى بفرما.حضرت يكى را نزديك آورد و گردن زد، ديگرى را رجم (سنگسار) كرد، سومى را حد تمام (هشتاد) زد، چهارمى را نصف حد زد و پنجمى را تعزيز و تاءديب نمود! عمر تعجب كرد و مردم در شگفت شدند. عمر پرسيد: يا اباالحسن پنج نفر در يك قضيه واحده بودند، پنج حكم مختلف درباره آنها اجرا كردى ؟!  امير المؤ منين عليه السلام فرمود: اما اولى ذمى بود كه زن مسلمانى را تجاوز كرد و از ذمه بيرون آمد و حدش جز شمشير نبود.
دومى مرد زن دار بود كه زنا كرد و رجم (سنگسار) نموديم . سومى مرد غير زندار بود و زنا كرد حد (هشتاد تازيانه ) زديم .  چهارمى عبد بود و نصف حد يا پنجاه تازيانه بر او زديم ، پنجمى مردى كم عقل بود و او را تعزير (چند تازيانه ) زديم . عمر گفت : زنده نباشم در ميان مردمى كه تو در آنها نباشى ، اى اباالحسن .

 


موضوعات مرتبط: حرام و حلال خدا
[ شنبه 1 دی1386 ] [ 7:15 بعد از ظهر ] [ ع م ج دزایی ]

  

سوال بهشتيان از جهنّميان

آنان (بهشتيان) به جهنمى‏ها مى‏گويند : چرا شما در گرو اين همه عذاب هستيد؟ آنان پاسخ مى‏دهند :

 

«لَمْ نَكُ مِنَ الْمُصَلِّينَ »
نماز نخوانديم.

يعنى در گرو بى‏حالى و كسالت و تنبلىِ نَفْس بوديم.

«وَ لَمْ نَكُ نُطْعِمُ الْمِسْكِينَ »
و به تهى‏دستان و نيازمندان طعام نمى‏داديم .

در خرج كردن مال، در راه خدا براى مردم محروم، بخيل بوديم ؛ يعنى در گرو بُخل بوديم.

«وَ كُنَّا نَخُوضُ مَعَ الْخَائِضِينَ »
و با فرورفتگان [ در گفتار و كردار باطل]فرومى‏رفتيم .

با هر كسى نشست و برخاست مى‏كرديم.

«وَ كُنَّا نُكَذِّبُ بِيَوْمِ الدِّينِ »
و همواره روز جزا را انكار مى‏كرديم .

«حَتَّى أَتَانَا الْيَقِينُ »
تا آن كه مرگ ما فرا رسيد .

حالا ديگر همه آن چه به آن معتقد نبوديم، برايمان به يقين پيوسته است.

«فَمَا تَنفَعُهُمْ شَفَاعَةُ الشَّافِعِينَ »
پس آنان را شفاعت شفيعان سودى نمى‏دهد .

آنانى كه نفسشان به گرو رفته است، ديگر خداوند به آنان نگاه نمى‏كند و انبيا و امامان، شفيع آنان نمى‏شوند.

پيغمبر صلي الله عليه و آله به حضرت على عليه السلام مى‏فرمايد : در روز قيامت، خداوند كليد بهشت و جهنم را به من مى‏دهد من آن را در اختيار تو مى‏گذارم تا به رضايت تو مردم وارد بهشت و جهنم شوند.

 


موضوعات مرتبط: حرام و حلال خدا
[ سه شنبه 1 آبان1386 ] [ 3:33 قبل از ظهر ] [ ع م ج دزایی ]

                                             حجاب و پوشش

 

از جمله نعمت هایی که خداوند در انسان به عنوان فطرت قرار داد یکی از آنها همین پوشش است و شیطان نیز تمام تلاشش این است که اعمال فطری انسان را تغییر دهد. و خود گفته است که از تیر های زهر آلودی که به کمان دارد اولی آن را به چشم شخص می زند . معنی واقعی حجاب این است که نگذاریم که دیگران گناه کنند و اعضا و جوارح وجودمان را که خداوند به امانت در اختیار ما قرار داده است را به حراج نگذاریم . حجاب حد و فاصل بین محرم و نا محرم است. پو شش نامناسب به معنی مرا نگاه کنید است.  و آیاتی از سوره مبارکه نور و احزاب در مورد حجاب زنان نازل شده است و به عنوان یک مسئله انسان ساز و جامعه ساز بیان شده است .

حضرت زهرا (س) می فرماید کسی که حجاب ندارد ، حیا ندارد و کسی که حیا ندارد ایمان ندارد . و کسی که ایمان ندارد عقل ندارد و کسی که عقل ندارد هر آینه وجود خویش را تباه می سازد .( معنی این حجاب ، حجاب کلی است مثل حجاب گفتاری ، رفتاری ، شنیداری و دیداری و افکاری و پوشش و...... است.)

 


موضوعات مرتبط: حرام و حلال خدا
[ سه شنبه 16 مرداد1386 ] [ 3:44 بعد از ظهر ] [ ع م ج دزایی ]
                                     معايب و مضرات شراب و مسكرات

خداوند در قرآن مجید فرموده : اگر چه مسکرات و قمار برای انسان سودی دارد ولی ضررش بیشتر از سودشان است . ( این سود هم سود کاذب است و فرد فکر می کند که بهره ای برده است )  . در کل مواد اصلی مسکرات از الکل است که خداوند بدن انسان را طوری خلق کرده که بدن انسان به طور طبیعی مقداری الکل تولید می کند و اگر این مقدار بیشتر از حد شود اختلالات روانی و عصبی و روحی در انسان به وجود می آید. یکی از مضرات مسکرات بالا بردن فشار و قند خون می باشد که بعضی ها در زیادروی در خوردن احساس سنگ کوب می کنند و قند آنها از حد میزان تجاوز می کند .

خیلی ها فکر می کنند و می گویند که ما شراب را در خلوت خود می خوریم و با کسی هم کاری نداریم در جواب باید گفت که اسلام دین خود سازی است . که آن مثال معروف " رطب خورده منع رطب کی کند " اینجا صادق است ، یعنی تا شخص خود را نسازد نمی تواند دیگری را اصلاح کند به این دلیل با دین اسلام منافات دارد که اسلام دین بیداری و هوشیاری است  ولی شراب و مسکرات مادر غفلت ها هستند . در ضمن شراب زهری است که با اعتدال هم میانه ای ندارد .

 

در پایان باید بگوییم :  " در خانه اگر کس است یک حرف بس است "

 

 

 


موضوعات مرتبط: حرام و حلال خدا
[ جمعه 22 تیر1386 ] [ 6:3 قبل از ظهر ] [ ع م ج دزایی ]
 

                                           ماهيت گوشت خوك در اسلام

 

علامه مجلسی در کتاب حیله المتقین می فرماید : خداوند 700  مخلوق را مسخ کرده است ، 400 تا در خشکی ، 300تا دیگر در دریا موجود می باشند .

مثلا خارپشت مردی بد اخلاق بوده است یا طبق قرآن اصحاب السبت (اصحاب روز شنبه) این گروه کسانی بودند که خداوند به آنها توسط پیامبر زمانشان فرمان داده بود که روز شنبه به ماهی گیری و شکار نروند ولی آنها نافرمانی کرده و تا اینکه خداوند آنها را مسخ کرد و به شکل بوزینه درآورده است . خوک ها موجوداتی بودند که بسیارزنا کار وبسیار بی غیرت بودند که حتی زنان خویش را در معامله قرار می دادند که واژه  رکیک و زشت دیوث از همین خوک گرفته شده است و این مخلوقاتی که مسخ شده اند اکثرا حرام گوشت می باشند یعنی با مصرف آنها صفت ناشایست این مخلوقات در شخص قرار می گیرد و سرچشمه اعمال و افکار حیوانی می شوند .

در گوشت خوک میکروبی به نام " ترشین " وجود دارد که این میکروب در دمای 100 درجه نیمه جان می شود . مصرف گوشت خوک موجب بی غیرتی در انسان  و رشد کردن هوس ها و شهوت های آلوده انسانی می شود و حیاء و عاطفه را از بین می برد و از نشانه های آن خشک شدن چشمه اشک چشم و آویزان شدن پوست های گونه و زیر چانه می شود .

این نمونه بارز اثرات مصرف گوشت خوک در کشور های غربی می توان دید که برای عزیز ترین کسانشان حزنی به دل نمی گیرند و این را جزء فرهنگ بالایشان می دانند و چیزی به نام عاطفه در آنها کم رنگ است و انسان های خود بینی هستند و در حالی که نمی دانند در چه خواب غفلتی به سر می برند  . 

شاید برایتان سوا ل پیش آید که خلقت خوک پس برای چیست ؟

اولا عبرتی هستند ، ثانیا شخم زنهای طبیعت هستند و دانهای گیاهان را ندانسته زیر گل پنهان می کنند و غیره

و سوا ل دیگر اینکه چرا در حال حاضر چیزی از مسخ در انسان نمی بینیم ؟

در زمان قبل از بعثت پیامبر بلاهایی از قبیل صاعقه ، بادهای  وحشت ناک ، نازل شدن سنگ های آسمانی و سیل وزلزله بسیار عظیم و همین طور مسخ در جوامع بشری وجود داشت که بعد از بعثت رسول الله این بلاها از بین رفته است ولی بلاهای دیگری جای آن را گرفته است از قبیل دوری از یاد خدا ، قساوت و سنگ دلی قلب و افکار شبه ناک . و در کل این که اینها( مسخ ) جزء منسوخات احکام قرآن می باشد . ( منسوخ الحکم : یعنی آیاتی که خوانده می شوند ولی احکام آن اجرا نمی شود .)

 


موضوعات مرتبط: حرام و حلال خدا
[ سه شنبه 15 خرداد1386 ] [ 2:47 قبل از ظهر ] [ ع م ج دزایی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین
وبلاگ پیام امام حسین(ع)

آمار وبلاگ

امکانات وب